Hur Man Kringgår ASD-relä Steg-för-steg-guide

Hur Man Kringgår ASD-reläet

Många människor försöker ta reda på hur man kringgår ASD-relä. Men det är inte lätt. Det finns många saker du behöver veta. Den här artikeln kommer att förklara vad förbikoppling betyder och hur man gör det. Hur man kringgår ASD-relä

Reläet låter elektricitet flöda mellan två punkter och kopplar på och av dem efter behov. ASDR måste omvandla ström högre än 12 volt till lågspänningslikström, så att alla delar av ditt fordons motor får tillräckligt med energi när det behövs. Detta kan också innebära att släppa igenom bränsle!

ASD-relä kan användas för att förhindra motorbränder. Det stoppar tändningen och bränsletrycket från att stängas av. Den fungerar tillsammans med en annan komponent som kallas logikmodulen, som styr vissa delar av dina kraftverksdrift.

Dessa reläer designades på det här sättet eftersom de vill undvika problem som dieselning eller utbrott medan du står stilla vid rastplatser längs långa resor genom ojämn terräng där det annars inte skulle finnas några människor närvarande för underhållsändamål, vilket gör att naturliga krafter kan göra saker värre utan att någon i närheten kan -tillräckligt fyllig för att klara alla reparationer om något skulle gå fel!

Även om bypassproceduren bara tar 10 minuter, måste den göras under noggrann övervakning. Om du inte känner dig bekväm med instruktionerna eller om det är något som inte verkar rätt för dig, vänligen sluta och rådfråga en expert!

Vad Gör ASD-relä?

  • Terminal 30 är det första som ska anslutas till batteriet. Den ansluter oavsett om det är för bränslepumpen eller det automatiska avstängningsreläet.
  • Styrmodulen för drivlinan ansluts till ASD-reläernas jordterminal85 med en tråd som löper nära den. Detta säkerställer att jordningsrelaterade problem åtgärdas internt.
  • Genom plint 86 ändrar spänningen tillståndet för detta relä.
  • Drivlinans kontrollmodul styr sammankopplingen av hybridkomponenter. Denna ekvation har eliminerat ASD-reläet och bränslepumpen. Istället kopplades plint 30 till plint 87A i påslaget läge. Inspänningen vid stift 29 är +12 volt.
  • Vätsketemperaturerna är något kallare än förväntat men i övrigt fungerar alla system korrekt enligt sina respektive diagnostiska skärmar i fordon utrustade med omborddatorer.
  • Kretsen påverkades inte av strömmen.
  • Men om den drivs av en PCM (inte en OBD), ansluts plint nummer 30 till relä #87 så att spänning kan flöda genom kretsen.

När fordonets motor startar, får den hjälp av en serie reläer som automatiskt stänger av eventuella gnistor eller fastnade delar. Dessa inkluderar 12 volt från ett automatiskt avstängningsrelä som ger ström till tändspolar och bränsleinsprutare för smidig drift.

ASD-reläet stänger omedelbart av dess aktiviteter när det stängs av. Den tillhandahåller en 12-volts strömförsörjning till syresensorernas värmeelement för att förhindra att de överhettas.

En väsentlig komponent i ett automatiskt avstängningssystem är effektstyrningsmodulen. Den kommer att slå på och mata 12 volt till fordonets O2-sensorvärmare, syresensorer och spolar för tändning i var och en av dess fyra cylindrar.

Dessa enheter kommer inte att få någon extra energi från batterierna om de är avstängda. Detta beror på att det inte alltid finns tillräckligt med resurser tillgängliga.

Det är därför det är så viktigt att använda en sådan, särskilt i områden med hög trafik eller runt städer där det kanske inte är möjligt att stanna snabbt utan att det påverkar andra närliggande bilister.

Varför Och När Behöver Vi Kringgå ASD-relä?

Har du en bil som startar men som inte verkar få tillräckligt med gas? Det är möjligt att ditt ASD-relä kan vara fel. Denna komponent kan orsaka problem som svårigheter att starta fordonet eller tvekan när du accelererar tills dina uppvärmningscykler är klara. Följande är orsakerna till ASD-relä:

  1. Motorn stannar när den startar
  2. Det räcker inte med kraft
  3. Motorn misslyckas med att omvandla kraft till rörelse

Låt oss diskutera varje anledning till varför ASD-relä är nödvändigt.

Motorn Stannar När Den Startar

När din bils motor går igång är det första du ska göra att byta ut det felaktiga automatiska avstängningsreläet. Ibland kanske din bil inte kan tända lamporna eller öppna dörrarna. Detta beror på störningar från enheten. Det kan förhindra kraftflöde till komponenter som injektorer och tändspolar.

Inte Tillräckligt Med Kraft

ASD-reläet kan vara problemet om din bil har svårt att komma upp i hastighet eller inte bibehåller marschkraften. Detta kan få din motor att sprattla och så småningom sluta fungera helt.

Kontrollera Motorns Upplysta Lampa

En av de vanligaste orsakerna till en upplyst kontroll av motorlampan är ett dåligt automatiskt avstängningsrelä. När detta händer kommer ditt fordon att börja pipa och blinka tills du tar det i professionell service för att fixa vad som är fel med dess datorsystem!

Motorn Misslyckas Med Att Omvandla Kraft Till Rörelse

Det finns ett antal saker som kan gå fel med din bils motor om ASD-reläet inte fungerar korrekt. Låt oss säga att denna kritiska komponent inte kan producera ström eller aktivera ventiler. I så fall signalerar det ett problem med en eller flera elektriska ledningar i deras system eftersom de flesta komponenter också ansluter till dessa felaktiga områden!

En automatisk avstängningskrets kanske inte fungerar som den ska innan du slår av tändningsnyckeln, vilket förhindrar kickstartaren från att starta vid start.

Hur Man Kringgår ASD-reläet.

För att du ska lyckas kringgå ASD-reläet är det viktigt att vi förstår hur denna uppgift fungerar och vilken typ av verktyg som krävs. För att slutföra vårt jobb på rätt sätt, kan användning av mekaniker handverktyg som tång och skruvmejslar orsaka problem senare, vilket lämnar oss utan några alternativ.

Om något någonsin var fel när du arbetade inuti ditt fordon eller hem garage ledningssystem. Så att de inte knäpper rekommenderar jag att du köper några 12V DC 120 Amp 4-Pin Pairs / 24 Volt/60 Amp motortestare.

Steg-för-steg-guide För Hur Man Kringgår ASD-relä?

Det enklaste sättet att kringgå ASD-reläet är att använda en bygelkabel. Detta kommer att ge ström direkt till bränslepumpen och ASD-reläet, och kringgår alla problem som själva reläet kan orsaka. Hur gör du det?

  1. Steg 1: Börja med att stänga av din motor och öppna bilens motorhuv. Leta sedan upp en plats nära batteriet där du kan placera din bygelkabel.
  2. Steg 02: Anslut ena änden av din bygelkabel till batteriets pluspol.
  3. Steg 3: Anslut den andra änden av byglingskabeln till ASD-reläets positiva anslutning.
  4. Steg 04: Starta motorn och låt den gå i en minut eller två.
  5. Steg 05: Stäng av motorn och ta bort bygelkabeln från båda terminalerna.

För- Och Nackdelar Med Bypass ASD-relä

Det finns för- och nackdelar med att kringgå ASD-relä.

Fördelar

  • Den största fördelen med att kringgå ASD-reläet är att det kommer att hålla din bil igång medan du diagnostiserar det verkliga problemet med den felaktiga enheten.
  • Håller motorn igång utan problem
  • Du kan köra din bil utan större problem

Nackdelar

  • Kan orsaka ytterligare skador på motorn eller elsystemet

Slutsats

ASD-reläet är en viktig komponent i fordonets motorsystem, men det kan också utsättas för slitage. Den kan vara skadad eller defekt, vilket kommer att påverka din bils prestanda.

Kontrollera om det finns några tecken som rostar på kablar nära där de ansluts för att själv kunna se att allt har fungerat som det ska utan att ha misslyckats under alla dessa år sedan installationen. Att kontrollera regelbundet har blivit vanligt, precis som oljebyten kräver dagens bilar.

Vanliga Frågor

Vad Gör ASD-reläet?

Reläet för automatisk avstängning (ASD) förhindrar problem som brand och diesel genom att stänga av bränsletillförseln omedelbart efter att den stängts av. Dessa avstängningar aktiveras när din bil slås på på jobbet, hemma eller på en parkeringsplats.

Vad är ASD-reläets Kontroll?

PCM styr det automatiska avstängningsreläet (ASD) genom att slå på och av dess jordkrets. ASD:n känner av ström som kommer från en inbyggd dator och indikerar om det finns ett fel. Om så är fallet är båda dörrarna låsta för att förhindra att någon tar sig in utan att först ta ut sitt skjutvapen.

Vilka är Symptomen På Ett Dåligt ASD-relä?

Ett ASD-relä som slår fel kommer att ha symtom i IACV, som kan inkludera ljud från luftkompressorn, subtila visslande ljud vid acceleration och svårare start än normalt. Dessa symtom kan också orsakas av ett blockerat filter.