NGK BR6HS-kontakten är bäst för vanliga cykelmotorer. Den har ett gap på 0,03. NGK BR6HS är det bästa valet för en normal motor. Det finns många typer av tändstift men vi ger LD Z8C Tändstift Cross Reference. Vi valde detta kompletta tändstift av många anledningar:

  1. NGK tändstift är de främsta produktiva. De är lätta att hitta i alla garage eller komponentaffärer.
  2. NGK är ett race back-namn för tillförlitlighet, prestanda och kvalitet.
  3. De kräver ett brett utbud av alternativ som kan användas i många situationer.
  4. Deras pluggkoder ger tydlig kunskap om värme, gänglängd och ledarutsprång.

OEM Tändstift

Detta är att inte säga att kvalitetstillverkarna Z4C eller Z8C är ohälsosamma. Vi har aldrig hittat fel med dessa tillverkares pluggar. Vårt största problem med OEM-kontakter är bristen på kunskap om dem. Vi har inte kunnat skilja på Z4C-kontakten och Z8C-kontakten. De är identiska i utseende och beteende.

Den ena är inte hetare än den andra och har inte heller några utmärkande egenskaper. Våra kinesiska leverantörer har inte kunnat ge någon användbar information. Vi har upprepade gånger bett om uppgifter. Vi tenderar att bara behöva ta en titt på de val de tillhandahåller för att kontrollera hur de utför.

Alternativa kinesiska tändstift finns tillgängliga för cykelmotorer. Vissa har längre gänglängder med projicerade elektroder och till och med tri-elektrodpluggar. Vi tenderar att ta en titt på dessa som engångsföreteelser. Vi tenderar att placera pluggen i en motor och värdera hur pluggen fungerar.

Om vi tenderar att känna att pluggen måste vara varmare, gänglängden eller ledaren når mer in i förbränningskammaren är vi vilse. Det finns inget annat alternativ än att återvända till Champion eller Boshes.

Varför Indexera Pluggen?

Vissa motorer visar sig köra högre, på ett sätt, när pluggen är vänd mot en viss riktning. Vissa motorer föredrar att pluggen är vänd mot avgasröret medan andra föredrar den andra. Andra bryr sig inte. Det finns en del diskussion om värdet av Spark-sortimentet och jag kommer att se var detta kommer ifrån. Deras enda syfte i livet är att ändra konfigurationer, och jag har haft gott om det.

Jag har upptäckt att en given modell av motorn med en specifik hårdmetalluppsättning eller en viss pipålder, eller kanske ett utvalt bränsle, inte kommer att njuta av pluggindexering. Men när endast en liten liten modifiering skapas (som en förändring av huvudstrålens storlek), visar motorn plötsligt, med en plugg riktad antingen mot avgasporten eller kanske tvärtom, en markant prestandaförbättring i något syfte i hastigheten varierar.

Den enda faktorn jag vet är att med cykelmotorer finns det helt och hållet inga regler med detta fenomen. Med det sagt, för att ha en jämn analys av motorns prestanda, indexerar jag alltid pluggen mot avgaserna först.

Om motorn verkar missnöjd, kan jag försöka en kontaktinformation i motsatt riktning. Även om jag till och med har sagt att det inte finns några regler, har jag funnit en trend att vissa motorer åtnjuter en ökning i toppeffekt med pluggen indexerad mot avgasröret, medan andra utvecklar mycket kraft när pluggen väl är indexerad 180 från uttömma.

Vad är Tändstiftsindexering?

Det finns en term i motoravstämningskretsar som citeras som Spark Plug Indexing. Efter att pluggen har dragits åt till rätt vridning, är klassificering processen för att säkerställa att planetledaren är vänd i en viss riktning.

Slutsats

Nu vet vi LD Z8C Tändstift Cross Reference och även hur man väljer rätt tändstift för dig. Z4c och z82 har båda många likheter men de är ganska svåra för varandra.

Vanliga Frågor

Vilket Tändstift Fungerar Med Z8C?

Tri-elektroder tändstift: I de flesta motorer, vi har provat, fungerar de kinesiska Z4C eller Z8C kvalitetsstiften dessutom som vilken Bosche eller Champion som helst. Detta inkluderar i många fall högt avstämda cykelmotorer.

Alternativt Kan Du Använda Vilket Tändstift Som Helst.

Med alternativa ord, alla kompletta tändstift kan användas i alla fordonsskapande eller modellapplikationer framåt.

Vad är Tändstiftsgapet På En Motorcykel?

Tändstiftsgap av. 6 mm (~. 6 mm (. 64 cm), denna gniststift är designad för 48 cc, 66 cc och 80 cc cykelmotorer. Även om det inte är en gnista, kommer bränslet i din motor inte att antändas för att göra den explosion (dvs. förbränning) som krävs för att flytta en kolv och vev så att din motor ska gå.

Vad är Avståndet Mellan Tändstiftet Och 49cc?

Vad borde tändstiftsgapet vara för denna motor? I de flesta friidrottsapplikationer vill du vanligtvis att plugggapet är mellan 0,01 och 0,02.